KEKUNCI SHAKE

KEKUNCI SHAKE
oPPS...tau tak kat mana nie?? cuba teka!!

Monday 30 July 2012

Permainan Dulu dan Sekarang

apa khabar semua??
hope hari ini semuanya sihat2 belaka...
hari ini ader tajuk baru yang inginj kami kongsikan kepada semua yang melihat blog KAMI ini
kami tetiba teringat sesuatu perkara...
sewaktu saya balik ke kampung untuk berbuka puasa bersama keluarga saya
saya terlihat padang di rumah saya...
saya lihat tiada orang yang bermain di padang...
saya berasa sangat sedih kerana waktu zaman saya kecil saya selalu bermain di padang..
selagi x maghrib selagi tue saya x balik ke rumah..
main di padang memang tak ingat dunia...
bila saya di padang saya berasa sangat gembira kerana tidak pikir apa sewaktu di padang..
saya cuba lihat antara zaman dulu dan sekarang...
SEKARANG takde budak pun yang main di padang kerana mereka sibuk untuk bermain PSP, VIDEO GAMES di rumah??
x keluar pun xpe...
kami nak kongsi PERMAINAN-PERMAINAN ZAMAN DULU DAN SEKARANG!!!

INGAT X WAKTU ZAMAN KECIL-KECIL DULU??
kalo x ingat saya ingatkan...
waktu dulu saya bersama-sama teman-teman saya suka bermain bermacam permainan...
kebanyakannya permainan LELAKI ar...huuhuhu

saya akan senaraikan permainan yang saya main..
1. PERMAINAN CONGKAK

dulu suka main congkak..lawan sapa dapat kutip banyak guli..hhuhuhu

2. PERMAINAN GULI
huhhuhu...saya selalu juara di dalam main guli ini...


3. PERMAINAN GALAH PANJANG


hahahhaha...nie permainan yang paling saya suka main...
semua orang x lepas bila berhadapan dengan saya..

4. PERMAINAN TARIK UPEH
jangan terkejut kalo saya pernah main permainan ini....
walaupun saya dok di taman saya tetap main permainan ini..
apabila hendak main permainan ini, kami berusaha untuk mencari pelepah kelapa di merata-rata tempat..
susah giler nak carinya..
masuk sampai hutan kot...
huihuhu..

5. PERMAINAN GASING
ini juga merupakan salah satu permainan kegemaran saya suatu ketika dulu..,..
best sangat ketika bermain gasing...
pernah sekali gasing saya terbelah 4 gara2 saya pecahkan gasing kawan saya....
so sweet moment!!!

6. PERMAINAN KETINGTING
nie selalunya perempuan jer yang main...
tetapi kawan saya x kira permainan perempuan ker lelaki ker..
diorang main hentam jer..hhuuhuhu

7. lastly..PERMAINAN KAROM

ini juga permainan kegemaran saya dan kawan2 saya suatu ketika dulu..
saya selalu juga menang dalam main karom nier...

INI DULU PUNYA PERMAINAN...
sekarang ini kita lihat PERMAINAN ZAMAN SEKARANG..
yang x payah keluar rumah pun leh main...
antara permainan MASA KINI...

1. VIDEO GAMES
SUATU masa dulu
saya pernah main benda ini..
tetapi x lama...
saya lebih suka main di padang...

2. PS2
INI VIDEO GAME YANG LATEST DARI VIDEO GAME...
sekarang guna cd jer main.

3. PS3
nie juga lagi LATEST dari PS2..
banyak prosessor yang lagi UPGRADE..

4. PSP
nie lagi yang the LATEST...
yang ini leh bawak ke mana sahaja korang pergi...
huuhhu....

5. VIDEO HANDPHONE
ini lagi ar...
kebanyakan budak zaman sekarang semuanya memiliki handphone..
dalam handphone semuanya ader game..
nie x payah cakap ar..

KESIMPULAN:

apa yang boleh dikatakan disini...
ini semuanya pengaruh TMK dalam dunia sekarang...
tak kiralah dalam dunia pendidikan atau tak..
tetapi inilah yang berlaku...
mungkin dulu teknologi kurang menyerlah..
sekarang dunia dan semakin maju..
banyak teknologi yang diperkenalkan...
tapi ia berkait rapat dengan kita sebagai seorang guru...
kita perlu mengetahuinya...
PENGARUH PERKEMBANGAN TEKONOLOGI KEPADA DUNIA SANGAT BERKEMBANG MAJU...
oleh itu, kita sebagai guru perlu tahu perkembangan dunia teknologi...

ini sahja yang dapat saya bincangkan untuk hari ini...


JUMPA LAGI DI LAIN ENTRY EK!!!
ADIOS..
WASSALAM..

No comments:

Post a Comment